Ambient System modernizuje systemy dźwiękowe na szwedzkich dworcach kolejowych

AlogAmbient System, wiodący dostawca systemów nagłośnieniowych i ostrzegawczych (DSO), ogłosił zawarcie ważnej umowy z Szwedzką Administracją Transportu (TRVT) na modernizację analogowych systemów dźwiękowych na dworcach kolejowych w Szwecji. Projekt koncentruje się na poprawie bezpieczeństwa i komunikacji pasażerów, przy jednoczesnym zminimalizowaniu hałasu dla okolicznych mieszkańców.

Więcej…

STREFA WIEDZY „Ochrony i Bezpieczeństwa”

Securitech eduW lutym – w ramach inicjatyw redakcyjnych czasopisma „Ochrona i Bezpieczeństwo Obiektów i Biznesu” – uruchomiliśmy dodatkową stronę internetową Securitech.edu.pl dedykowaną wszystkim osobom związanym ze środowiskiem branżowym, ale przede wszystkim uczniom i studentom zainteresowanym podnoszeniem swoich kompetencji. W tym roku podejmiemy działania ukierunkowane na zwiększanie zasobów edukacyjny, w tym sukcesywnie będziemy przenosić nasze archiwum i pozyskiwać z rynku oraz z ośrodków akademickich takie treści multimedialne, które będziemy na tej stronie udostępniać bezpłatnie.

Więcej…

Kontrola dostępu w obiektach medycznych

blueEvo artykuł 01Elektroniczny system dostępowy blueEvo


Obiekty medyczne poddane muszą być szczególnej ochronie 24 godziny na dobę. Chodzi tu o bezpieczeństwo dokumentacji medycznej, sprzętu, farmaceutyków i przede wszystkim pacjentów.
Zaniechania zabezpieczeń, to nie tylko kradzieże drogiego sprzętu, leków czy archiwum medycznego, ale przede wszystkim ich konsekwencje jak przełożone lub odwołane operacje czy opóźniona diagnostyka.

Więcej…

Szkolenia Miwi Urmet - systemy wideo/domofonowe oraz automatyka bramowa

Miwi Urmet szkolenia

Firma Miwi Urmet ruszyła z cyklem bezpłatnych szkoleń i webinarów. 11 marca we Wrocławiu i 2 kwietnia w Warszawie odbędą się szkolenia z zakresu systemów wideo/domofonowych oraz automatyki bramowej.

Liczba miejsc jest ograniczona, zatem warto zapisać się już dziś.

Więcej…

Targi IFRE-EXPO 2025 – przygotowania trwają

Targo IFREMiędzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych Kielce IFRE-EXPO zapraszają od 12 do 14 czerwca 2025 roku. Wystawa jest doskonałą okazją do poznania oferty producentów i dystrybutorów strażackiego sprzętu. Patronat honorowy nad targami sprawują: Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej oraz Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Więcej…
 
 

Synology® prezentuje swoją pierwszą kamerę Wi-Fi wyposażoną w algorytmy AI
Synology® prezentuje swoją pierwszą kamerę Wi-Fi wyposażoną w algorytmy AICCTV

Firma Synology® prezentuje swoją pierwszą kamerę Wi-Fi wyposażoną w algorytmy sztucznej inteligencji: CC400W. Synology ogłosiła wprowadzenie na rynek modelu CC400W, najnowszego dodatku w swojej ofercie rozwiązań do nadzoru, zaprojektowanego z myślą o dynamicznych potrzebach współczesnego monitoringu. Model CC400W łączy w sobie wysokiej jakości obraz i funkcje zabezpieczeń oparte  [ ... ]

Więcej
RS485 w systemach kontroli dostępu
RS485 w systemach kontroli dostępuSKD

Standard RS485 jest coraz powszechniej wykorzystywany w systemach kontroli dostępu. Pozwala on na podłączenie do kontrolera dużej liczby czytników oraz modułów wejść/wyjść za pomocą jednej [ ... ]

Bezpieczeństwo wczoraj i dziś. Skuteczności środkó...
Bezpieczeństwo wczoraj i dziś. Skuteczności środków i metod ochrony osób i mieniaIntegracja

Chcąc zapewnić sobie bezpieczeństwo szukamy sposobów, jak i środków. Rozglądamy się za nowoczesnymi technologiami i staramy się być/przebywać tam, gdzie jest bezpiecznie. Budujemy domy i za [ ... ]

Inteligentna termowizja w ochronie perymetrycznej
Inteligentna termowizja w ochronie perymetrycznejCCTV

Teledyne FLIR FC-Series AI
Szczegółowy obraz < 25mK, optymalizacja AI, zgodność z NDAA

Kontrola dostępu w chmurze – szybko, prosto i bezp...
Kontrola dostępu w chmurze – szybko, prosto i bezpiecznie!SKD

Bezpieczeństwo firm i instytucji to skomplikowane zagadnienie, które wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z najważniejszych elementów systemów bezpieczeństwa jest kontrola dostępu. Pozwala [ ... ]

5. Forum Projektów Systemów Niskoprądowych
5. Forum Projektów Systemów NiskoprądowychRelacje

Już 9-10 maja 2025 roku Mazury staną się centrum spotkań ekspertów branży zabezpieczeń technicznych. W Hotelu Robert’s Port Lake Resort & Spa w Mikołajkach - Starych Sadach odbędzie się 5. Forum Projektów Systemów Niskoprądowych, organizowane przez Global Security Partner. To unikalne wydarzenie skierowane jest do projektantów, integratorów oraz osób odpowiedzialnych za sy [ ... ]

Rozstrzygnięcie konkursu dla studentów WAT o tytuł...
Rozstrzygnięcie konkursu dla studentów WAT o tytuł Mistrza Elektronicznych Systemów BezpieczeństwaRelacje

W Instytucie Systemów elektronicznych WEL WAT 4 lutego 2025 r. odbyło się jubileuszowe X Seminarium Branży Elektronicznych Systemów Bezpieczeństwa. Tematem przewodnim tegorocznej edycji seminari [ ... ]

Energy Security Congress
Energy Security CongressRelacje

16 stycznia 2025 r. w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbył się Energy Security Congress. Morze Bałtyckie to nie tylko okno na świat dla dostaw ropy naftowej i gazu do Polski, ale równi [ ... ]

Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więz...
Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więziennictwo” w LublinieRelacje

W dniach 14–15 listopada 2024 roku w Lublinie odbyła się Konferencja i Targi #Więziennictwo, które zgromadziły przedstawicieli branży penitencjarnej, ekspertów oraz producentów nowoczesnyc [ ... ]

Relacja z Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych System...
Relacje

W Jachrance, 10–11 października 2024 roku, odbyła się kolejna, XI edycja Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego – Schrack Seconet i Partnerzy. Organizatorzy  [ ... ]

Akty terroru w placówkach oświatowych. Problematyka kryminologiczna
Akty terroru w placówkach oświatowych. Problematyka kryminologicznaPrawo

Aktywny strzelec (active shooter) to osoba próbująca zabić ludzi w zamkniętej przestrzeni lub na zaludnionym obszarze. Aktywni strzelcy zazwyczaj używają broni palnej, ale coraz częściej sięgają po inne narzędzia, jak nóż czy samochód, które w ich rękach stają się śmiercionośną bronią. W niektórych przypadkach napastnik wzmacnia swoje działania, na przykład stosując ładu [ ... ]

DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna t...
DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna trwać cały rokPrawo

Zbliża się Dzień Ochrony Danych Osobowych. W Polsce obchodzony będzie w tle styczniowego cyberataku, w wyniku którego przestępcy uzyskali dostęp do danych obywateli. Należy spodziewać się,  [ ... ]

Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony...
Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony danych osobowychPrawo

28 stycznia obchodziliśmy Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Niestety nie możemy mieć powodów do radości, ponieważ Polska zajmuje trzecie miejsce spośród 31 europejskich państw pod w [ ... ]

Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmia...
Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmiana przepisów?Prawo

Rok 2024 przyniósł zmianę w statystykach związanych z kradzieżami w sklepach. Z danych policyjnych wynika, że liczba tych zdarzeń w ubiegłym roku spadła do 30 130 w porównaniu do 40 115 w ro [ ... ]

Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!...
Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!Prawo

Jeszcze przed świętami weszły w życie pierwsze zmiany z rozporządzenia o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. Przepisy, opracowane przez MSWiA we współ [ ... ]

Jak skalować infrastrukturę bezpieczeństwa technicznego z wykorzystaniem chmury
Realizacje

Duże organizacje z wieloma lokalizacjami w miarę swojego rozwoju, stają przed wyzwaniami związanymi z zarządzaniem złożonymi infrastrukturami. Rozwiązania PSaaS (Physical-security-as-a-Service) w chmurze lub chmurze hybrydowej oferują tym organizacjom korzystne sposoby na zarządzanie rozwojem oraz zmieniającymi się wymaganiami dotyczącymi zabezpieczeń. 

Więcej
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych...
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych informacjiRealizacje

Prowadzisz firmę lub dbasz w przedsiębiorstwie o obieg dokumentów? Bezpieczeństwo danych jest w tym kontekście bardzo istotne. Zapewnienie bezpieczeństwa poufnych informacji w dobie cyfrowego ob [ ... ]

Funkcjonariusze w systemie wielozmianowym. Problem...
Realizacje

Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w Ustawie o Służbie Więziennej z dnia 9 kwietnia 2013 roku, funkcjonariusze w/w formacji pełnią służbę w dwóch systemach zmianowości – jednozmianowym ora [ ... ]

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez ...
Realizacje

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez internet – wyzwanie, które wymaga zaawansowanych rozwiązań IT Wojciech Wrona, Dyrektor Sektora Publicznego, Red Hat

Case Study: Skalowalny system kontroli dostępu w b...
Realizacje

Carbon Tower — to jedna z ostatnich inwestycji grupy Cavatina zrealizowanych we Wrocławskim Parku Przemysłowym. Ten niebanalny budynek wyróżnia się z otoczenia swoją architekturą. Wyrast [ ... ]

Spis treści

Art. 45. Treść zapytania skierowanego przez Komendanta lub do Komendanta, a także treść odpowiedzi podmiotu zobowiązanego lub Komendanta podlega zarejestrowaniu w bazie danych, o której mowa w art. 37 pkt 2.

Art. 45a. Komendant niezwłocznie przekazuje podmiotowi prowadzącemu centralę monitorowania, określoną w przepisach o wykonywaniu kary pozbawienia wolności poza zakładem karnym w systemie dozoru elektronicznego, informacje o miejscu i terminach imprez masowych w zakresie dotyczącym poszczególnych osób, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a, w stosunku do których orzeczono obowiązek przebywania w czasie trwania imprezy masowej w określonym miejscu stałego pobytu.

Art. 46. Gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych może być dokonywane przy wykorzystaniu urządzeń i systemów teleinformatycznych, kartotek, wykazów i zbiorów ewidencyjnych.

Art. 47. 1. Podmiot zobowiązany, który stwierdził nieprawidłowość przekazywanej przez siebie informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprez masowych, zawiadamia o tym niezwłocznie Komendanta.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Komendant niezwłocznie zawiadamia o nieprawidłowości informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprez masowych podmioty uprawnione, które tę informację od niego otrzymały.

Art. 48. Informacje dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych Komendant przechowuje przez okres 10 lat.

Art. 49. Informacje dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych podlegają usunięciu z bazy danych, jeżeli:
1) gromadzenie i przetwarzanie ich jest zabronione;
2) stały się nieaktualne;
3) okazały się nieprawdziwe;
4) upłynął okres, o którym mowa w art. 48.

Art. 50. 1. Komendant może kierować zapytanie do instytucji zagranicznych w celu realizacji zadań określonych ustawą.
2. Komendant w celu zapobiegania i zwalczania przejawów przemocy i chuligaństwa w czasie imprez masowych, a w szczególności meczów piłki nożnej, może przekazywać informacje dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych instytucjom zagranicznym, w tym zwłaszcza informacje niezbędne do zapewnienia porządku i bezpieczeństwa podczas organizowanych imprez masowych o charakterze międzynarodowym.
3. Do przekazywania informacji instytucjom zagranicznym stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozdziału.

Art. 51. Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do imprez będących meczami lub współzawodnictwem kobiet lub mężczyzn w następujących dyscyplinach sportu:
1) zawody żużlowe;
2) hokej na lodzie.

 

Rozdział 8

Odpowiedzialność za szkodę w związku z zabezpieczeniem imprezy masowej

Art. 52. 1. Organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny, odpowiada za szkody obejmujące równowartość zniszczonego lub uszkodzonego mienia, które poniosły Policja, Żandarmeria Wojskowa, straż gminna (miejska), Państwowa Straż Pożarna i inne jednostki ochrony przeciwpożarowej oraz służba zdrowia, w związku z ich działaniami w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej.
2. Podmioty, o których mowa w ust. 1, przedkładają organizatorowi wykaz zniszczonego lub uszkodzonego mienia oraz wysokość poniesionej szkody w terminie 14 dni od dnia zaistnienia szkody.
3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, Ministrem Obrony Narodowej, ministrem właściwym do spraw zdrowia oraz ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb ustalania szkód, o których mowa w ust. 1, oraz tryb występowania o wypłatę odszkodowań, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia sprawnego szacowania szkód i dokonywania wypłat.

Art. 53. 1. Organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny, jest obowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym.
2.Minister właściwy do spraw instytucji finansowych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres ubezpieczenia, o którym mowa w ust. 1, termin powstania obowiązku ubezpieczenia oraz minimalną sumę gwarancyjną, biorąc pod uwagę charakter szkód mogących wystąpić
w związku z imprezami masowymi.

 

Rozdział 9

Przepisy karne

Art. 54.1. Kto nie wykonuje polecenia porządkowego, wydanego na podstawie ustawy, regulaminu obiektu (terenu) lub regulaminu imprezy masowej przez służby porządkowe lub służby informacyjne,
podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.
2. Tej samej karze podlega, kto w czasie trwania:
1) imprezy masowej przebywa w miejscu nieprzeznaczonym dla publiczności;
2) masowej imprezy sportowej przebywa w sektorze innym niż wskazany na bilecie wstępu lub innym dokumencie uprawniającym do przebywania na imprezie masowej i nie opuszcza tego sektora mimo wezwania osoby uprawnionej.

Art. 55. Kto nie wykonuje polecenia wydanego przez Policję lub Żandarmerię Wojskową, w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.

Art. 56. Kto wbrew przepisom ustawy wnosi lub posiada na imprezie masowej napoje alkoholowe, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.

Art. 57. Kto, będąc do tego zobowiązany, nie przekazuje informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej albo przekazuje informację nieprawdziwą w tym zakresie,
podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.

Art. 57a. Kto w miejscu i w czasie trwania masowej imprezy sportowej używa elementu odzieży lub przedmiotu w celu uniemożliwienia lub istotnego utrudnienia rozpoznania osoby, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2000 zł.

Art. 58. 1. Kto organizuje imprezę masową bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu albo przeprowadza ją wbrew wydanemu zakazowi, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
2.Kto, organizując imprezę masową, nie zachowuje wymogów i warunków bezpieczeństwa określonych w art. 5ust. 2 lub w art. 6 ust. 1, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych.
3. Tej samej karze podlega, kto będąc członkiem służby porządkowej lub służby informacyjnej, przekraczając swoje uprawnienia lub niedopełniając obowiązków powoduje zagrożenie bezpieczeństwa imprezy masowej.

Art. 59. 1. Kto wnosi lub posiada na imprezie masowej broń, w rozumieniu ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2012 r. poz. 576), wyroby pirotechniczne, materiały pożarowo niebezpieczne lub inne niebezpieczne przedmioty lub materiały wybuchowe,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
2. Sąd może orzec przepadek przedmiotów, o których mowa w ust. 1, chociażby nie stanowiły własności sprawcy.

Art. 60. 1. Kto w czasie trwania masowej imprezy sportowej, w tym meczu piłki nożnej, wdziera się na teren, na którym rozgrywane są zawody sportowe, albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
1a.Kto w czasie trwania imprezy masowej wdziera się na teren obiektu lub na teren, gdzie prowadzona jest impreza masowa albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
2. Kto w czasie trwania imprezy masowej rzuca przedmiot, mogący stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa osób przebywających na terenie lub w obiekcie, gdzie odbywa się impreza masowa, albo w inny, równie niebezpieczny sposób zakłóca przebieg tej imprezy,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 120 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. Karze, o której mowa w ust. 2, podlega ten, kto w czasie i w miejscu trwania imprezy masowej narusza nietykalność cielesną członka służby porządkowej lub służby informacyjnej.
4. Jeżeli sprawca, dopuszczając się czynów określonych w ust. 1–3, używa elementu odzieży lub przedmiotu do zakrycia twarzy celem uniemożliwienia lub utrudnienia rozpoznania jego osoby, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

Art. 61. Kto w miejscu i w czasie trwania masowej imprezy sportowej prowokuje kibiców do działań zagrażających bezpieczeństwu tej imprezy, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.

Art. 62. Jeśli sprawca ukarany lub skazany za czyny zabronione, o których mowa w art. 54–61, w ciągu 2 lat od ostatniego ukarania lub skazania, popełnia ponownie podobne umyślne wykroczenie lub przestępstwo, sąd może wymierzyć karę do górnej granicy jej ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę.

Art. 63. Postępowanie w sprawach o wykroczenia określone w art. 54–57a prowadzi się na podstawie przepisów o postępowaniu przyspieszonym, o którym mowa w rozdziale 15 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. – Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2013 r. poz. 395).

Art. 64. Postępowanie w sprawach o przestępstwa określone w art. 59–61 prowadzi się na podstawie przepisów o postępowaniu przyspieszonym, o którym mowa w rozdziale 54a ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks postępowania karnego (Dz. U. Nr 89, poz. 555, z późn. zm.), o ile zachodzą przesłanki do rozpoznania sprawy w tym postępowaniu.

Art. 65. 1. W razie ukarania za wykroczenie, o którym mowa w art. 50, 51, 52a, 124 lub 143 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2013 r. poz. 482), lub o którym mowa w art. 54–56 niniejszej ustawy, popełnione w związku z imprezą masową artystyczno-rozrywkową, sąd może orzec środek karny zakazu wstępu na imprezę masową na okres od 2 do 6 lat.
2. W razie ukarania za wykroczenie, o którym mowa w art. 50, 51, 52a, 124 lub 143 Kodeksu wykroczeń, lub o którym mowa w art. 54–56 niniejszej ustawy, popełnione w związku z masową imprezą sportową, w tym meczem piłki nożnej, sąd orzeka środek karny zakazu wstępu na imprezę masową na okres od 2 do 6 lat.
3. Orzekając zakaz wstępu na imprezę masową za czyn popełniony w związku z masową imprezą sportową, sąd może orzec wobec ukaranego obowiązek stawiennictwa, w czasie trwania imprezy masowej, w jednostce organizacyjnej Policji lub w miejscu określonym przez właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania ukaranego, komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji.
4. Sąd określa rodzaje imprez masowych, których dotyczy obowiązek stawiennictwa, o którym mowa w ust. 3, w szczególności rodzaje meczów piłki nożnej, nazwy klubów sportowych oraz jego zakres terytorialny.
5. Obowiązek, o którym mowa w ust. 3, orzeka się na okres od 6 miesięcy do lat 3, nieprzekraczający okresu, na jaki orzeczono zakaz wstępu na imprezę masową.

Art. 65a. Sąd może po upływie połowy okresu, na który orzeczono środek karny określony w art. 65 ust. 1 i 2, uznać go za wykonany, jeżeli ukarany przestrzegał porządku prawnego, a środek karny był w stosunku do niego wykonywany przynajmniej przez rok.

Art. 66. Wobec sprawców przestępstw, o których mowa w art. 59 i 60 niniejszej ustawy, sąd orzeka zakaz wstępu na imprezę masową.

Art. 67. Zakaz wstępu na imprezę masową, o którym mowa w art. 65, dotyczy również meczu piłki nożnej rozgrywanego przez polską kadrę narodową i polski klub sportowy poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 68. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Sprawiedliwości, określi, w drodze rozporządzenia, sposób wykonywania orzeczonego za wykroczenie albo przestępstwo obowiązku osobistego stawiennictwa w jednostce organizacyjnej Policji lub w miejscu określonym przez właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania osoby ukaranej albo skazanej, komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, w czasie trwania imprezy masowej, uwzględniając sposób dokumentowania wykonania tego obowiązku.

Rozdział 9a

(utracił moc).

Rozdział 10

Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe

Art. 69. (pominięty).
Art. 70. (pominięty).
Art. 71. (pominięty).
Art. 72. (pominięty).
Art. 73. (pominięty).
Art. 74. (pominięty).
Art. 75. (pominięty).
Art. 76. (pominięty).
Art. 77. (pominięty).

Art. 78. Projekty przebudowy stadionów, istniejących w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy, podlegają uzgodnieniom z właściwym miejscowo komendantem wojewódzkim (Komendantem Stołecznym) Policji oraz właściwym związkiem sportowym i właściwym podmiotem zarządzającym rozgrywkami, w zakresie tworzenia i funkcjonowania infrastruktury wpływającej na bezpieczeństwo osób uczestniczących w meczach piłki nożnej.

Art. 79. Traci moc ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909 oraz z 2007 r. Nr 99, poz. 663 i 665).

Art. 79a. Przepisy rozdziału 9a obowiązują do dnia 31 grudnia 2012 r.

Art. 80. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2009 r., z tym że art. 13 ust. 1 – w zakresie dotyczącym meczów piłki nożnej organizowanych poza ramami ligi zawodowej – wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2010 r.

Pin It