Straż Graniczna: Nowe wyzwania - nowe technologie. Wydanie specjalne 2025

Wyd spec SG 2025 OiB

Ukazało się nowe wydanie specjalne czasopisma "Ochrona i Bezpieczeństwo", które zostało przygotowane z udziałem ekspertów branży lotniczej, CBRNE, ale przede wszystkim Straży Granicznej i Centrum Szkolenia Straży Granicznej w Kętrzynie. Wraz z naszymi partnerami będziemy równiez obecni na szkoleniach organizowanych dla funkcjonariuszy Straży Granicznej. III część dedykowanych Straży Granicznej wydań specjalnych nosi tytuł: Nowe wyzwania - nowe technologie. Plik PDF dostępny jest jak zwykle w naszej Strefie Wiedzy: https://securitech.edu.pl/#special-issues

Więcej…

Ppłk Cezary Mecwaldowski został powołany na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego Służby Więziennej

SW250603

W dniu 3 czerwca 2025 r. ppłk Cezary Mecwaldowski został powołany na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego Służby Więziennej. Akt powołania wręczyła Pani Maria Ejchart, wiceminister sprawiedliwości. Pan ppłk Cezary Mecwaldowski od wielu lat współpracuje z naszą redakcją. Liczne artykuły Jego autorstwa mogą Państwo znaleźć w naszych archwiwach. Jest jednym z pomysłodawców i organizatorów cyklicznej konferencji https://securitech-sw.pl/, która była źródłem wiedzy i nowoczesności w służbie. To przede wszystkim wybitny specjalista ds. zabezpieczenia technicznego obiektów - uznany i ceniony przez środowisko eksperckie oraz branżowe. 

Więcej…

GRANICE - Terenowe Targi Ochrony Granic

granica

GRANICE - Terenowe Targi Ochrony Granic
25-25 czerwca 2025 roku - Targi Lublin
 

Terenowe Targi Ochrony Granic „GRANICE” to jedyne w Polsce wydarzenie w całości poświęcone różnym aspektom ochrony granic, w szczególności prezentacji rozwiązań technicznych. Istotnym elementem wydarzenia jest udział formacji granicznych: Straży Granicznej oraz Służby Celno-Skarbowej i szerzej – Krajowej Administracji Skarbowej. Oprócz wymienionych wyżej służb targi odwiedzają inne formacje zaangażowane w działania na granicach tj. wojsko i policja.

Więcej…

V Warsztaty POLON CBRNE w Bydgoszczy

SG baner

V Warsztaty POLON CBRNE 26-27 czerwca 2025 r. w Bydgoszczy

Więcej…

Zmiana na stanowisku Prezesa PISA

JakubSobek

Polska Izba Systemów Alarmowych informuje, że 9 maja 2025 roku nastąpiła zmiana na stanowisku Prezesa Polskiej Izby Systemów Alarmowych. Na mocy decyzji Zarządu funkcję tę objął Pan Jakub Sobek, dotychczasowy wiceprezes Zarządu. Jednocześnie PISA wyraziła podziękowania dla dotychczasowego Prezesa Pana Marka Lipowskiego za zaangażowanie w realizację celów statutowych Izby oraz wkład w jej rozwój.

Więcej…
 
 


Zapłata okupu ransomware to błąd, który kosztuje dwa razy - raport Veeam
Zapłata okupu ransomware to błąd, który kosztuje dwa razy - raport VeeamCyberbezpieczeństwo

69% firm na świecie, które zapłaciły w ciągu ostatniego roku okup cyberprzestępcom, zostało zaatakowanych ponownie – wynika z raportu Veeam 2025 Ransomware Trends and Proactive Strategies Report. Pod presją czasu i z obawy przed konsekwencjami wiele przedsiębiorstw decyduje się ulec szantażystom. To jednak nieskuteczna strategia: niemal co piąta badana przez Veeam firma (17%) mimo za [ ... ]

Więcej
Panasonic rozszerza ofertę militarną – adapter IP6...
Panasonic rozszerza ofertę militarną – adapter IP65 dla TOUGHBOOK G2Łączność

Panasonic TOUGHBOOK wprowadza na rynek innowacyjny adapter G2 MIL o stopniu ochrony IP65, zaprojektowany z myślą o zastosowaniach wojskowych. Nowe rozwiązanie umożliwia bezpieczne podłączanie  [ ... ]

Ochrona infrastruktury krytycznej – aspekt praktyc...
Ochrona infrastruktury krytycznej – aspekt praktycznyIntegracja

Ochrona lotnictwa cywilnego jako elementu systemów transportowych infrastruktury krytycznej - wymagania dotyczące ochrony systemów transportowych.

(Nie)bezpieczne data center – przegląd zdarzeń
(Nie)bezpieczne data center – przegląd zdarzeńCyberbezpieczeństwo

W dobie cyfrowej transformacji centra danych stają się krytycznym elementem infrastruktury wielu organizacji. Są mózgiem, który przetwarza dane i sercem, które za pomocą światłowodów pompuje [ ... ]

Praktyczne rozwiązania techniczne w CCTV
Praktyczne rozwiązania techniczne w CCTV CCTV

Dokonując analizy możliwości urządzeń CCTV, w tym kamer oraz rejestratorów, dochodzimy do wniosku, że coraz częściej są to swoiste „kombajny” metadanych. Rejestrator nie służy już tyl [ ... ]


Relacja z 5. Forum Projektów Systemów Niskoprądowych
Relacja z 5. Forum Projektów Systemów NiskoprądowychRelacje

W dniach 9-10 maja 2025 r. w malowniczym sercu Mazur odbyła się 5. edycja Forum Projektów Systemów Niskoprądowych, organizowanego przez Global Security Partner sp. z o.o. To kameralne, ale niezwykle merytoryczne wydarzenie zgromadziło ponad 150 uczestników z całej Polski, a dodatkowo kilkudziesięciu profesjonalistów z branży dołączyło zdalnie dzięki bezpłatnemu streamingowi.   [ ... ]

Bezpieczeństwo Portów Lotniczych i Morskich
Bezpieczeństwo Portów Lotniczych i MorskichRelacje

W Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie 14-15.04.2025 r. odbyła się XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Bezpieczeństwo Portów Lotniczych i Morskich", która zgromadziła licznych gości ze [ ... ]

blueEvo od Winkhaus premiera na polskim rynku elek...
blueEvo od Winkhaus premiera na polskim rynku elektronicznej kontroli dostępuRelacje

W Łodzi vis a vis słynnej, zabytkowej Manufaktury i pałacu Izraela Poznańskiego, 8 kwietnia br. firma Winkhaus Polska zaprezentowała premierowy na naszym rynku system elektronicznego klucza - blu [ ... ]

SPIN 2025 - Ruciane-Nida
SPIN 2025 - Ruciane-NidaRelacje

W dniach 3–4 kwietnia 2025 roku w malowniczo położonym w Krainie Tysiąca Jezior hotelu Mazurski Raj, Marina & SPA w Rucianem-Nidzie odbyła się wiosenna edycja jednego z najważniejszych wyd [ ... ]

Rozstrzygnięcie konkursu dla studentów WAT o tytuł...
Rozstrzygnięcie konkursu dla studentów WAT o tytuł Mistrza Elektronicznych Systemów BezpieczeństwaRelacje

W Instytucie Systemów elektronicznych WEL WAT 4 lutego 2025 r. odbyło się jubileuszowe X Seminarium Branży Elektronicznych Systemów Bezpieczeństwa. Tematem przewodnim tegorocznej edycji seminari [ ... ]


Akty terroru w placówkach oświatowych. Problematyka kryminologiczna
Akty terroru w placówkach oświatowych. Problematyka kryminologicznaPrawo

Aktywny strzelec (active shooter) to osoba próbująca zabić ludzi w zamkniętej przestrzeni lub na zaludnionym obszarze. Aktywni strzelcy zazwyczaj używają broni palnej, ale coraz częściej sięgają po inne narzędzia, jak nóż czy samochód, które w ich rękach stają się śmiercionośną bronią. W niektórych przypadkach napastnik wzmacnia swoje działania, na przykład stosując ładu [ ... ]

DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna t...
DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna trwać cały rokPrawo

Zbliża się Dzień Ochrony Danych Osobowych. W Polsce obchodzony będzie w tle styczniowego cyberataku, w wyniku którego przestępcy uzyskali dostęp do danych obywateli. Należy spodziewać się,  [ ... ]

Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony...
Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony danych osobowychPrawo

28 stycznia obchodziliśmy Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Niestety nie możemy mieć powodów do radości, ponieważ Polska zajmuje trzecie miejsce spośród 31 europejskich państw pod w [ ... ]

Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmia...
Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmiana przepisów?Prawo

Rok 2024 przyniósł zmianę w statystykach związanych z kradzieżami w sklepach. Z danych policyjnych wynika, że liczba tych zdarzeń w ubiegłym roku spadła do 30 130 w porównaniu do 40 115 w ro [ ... ]

Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!...
Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!Prawo

Jeszcze przed świętami weszły w życie pierwsze zmiany z rozporządzenia o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. Przepisy, opracowane przez MSWiA we współ [ ... ]

Jak skalować infrastrukturę bezpieczeństwa technicznego z wykorzystaniem chmury
Realizacje

Duże organizacje z wieloma lokalizacjami w miarę swojego rozwoju, stają przed wyzwaniami związanymi z zarządzaniem złożonymi infrastrukturami. Rozwiązania PSaaS (Physical-security-as-a-Service) w chmurze lub chmurze hybrydowej oferują tym organizacjom korzystne sposoby na zarządzanie rozwojem oraz zmieniającymi się wymaganiami dotyczącymi zabezpieczeń. 

Więcej
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych...
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych informacjiRealizacje

Prowadzisz firmę lub dbasz w przedsiębiorstwie o obieg dokumentów? Bezpieczeństwo danych jest w tym kontekście bardzo istotne. Zapewnienie bezpieczeństwa poufnych informacji w dobie cyfrowego ob [ ... ]

Funkcjonariusze w systemie wielozmianowym. Problem...
Realizacje

Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w Ustawie o Służbie Więziennej z dnia 9 kwietnia 2013 roku, funkcjonariusze w/w formacji pełnią służbę w dwóch systemach zmianowości – jednozmianowym ora [ ... ]

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez ...
Realizacje

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez internet – wyzwanie, które wymaga zaawansowanych rozwiązań IT Wojciech Wrona, Dyrektor Sektora Publicznego, Red Hat

Case Study: Skalowalny system kontroli dostępu w b...
Realizacje

Carbon Tower — to jedna z ostatnich inwestycji grupy Cavatina zrealizowanych we Wrocławskim Parku Przemysłowym. Ten niebanalny budynek wyróżnia się z otoczenia swoją architekturą. Wyrast [ ... ]

Spis treści

Art. 6. 1. Organizator zapewnia:
1) spełnienie wymogów określonych, w szczególności, w przepisach prawa budowlanego, w przepisach sanitarnych i przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej;
2) udział służb porządkowych, służb informacyjnych oraz kierującego tymi służbami kierownika do spraw bezpieczeństwa;
3) pomoc medyczną;
4) zaplecze higieniczno-sanitarne;
5) wyznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz dróg umożliwiających dojazd pojazdom służb ratowniczych i Policji;
6) warunki do zorganizowania łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
7) sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne do zabezpieczenia imprezy masowej w zakresie działań ratowniczo-gaśniczych;
8) wydzielone pomieszczenia dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy masowej.
2. Liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej określa się w następujący sposób:
1) w przypadku imprezy masowej niebędącej imprezą masową podwyższonego ryzyka – co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej;
2) w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka – co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej.
2a. Jeżeli regulamin imprezy masowej artystyczno-rozrywkowej przewiduje zmienną liczbę uczestników tej imprezy, liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej na tej imprezie ustala się zgodnie z zasadami określonymi w ust. 2, przy czym organizator może ustalać liczebność tych służb proporcjonalnie do liczby osób obecnych na imprezie zgłoszonej w harmonogramie udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz w harmonogramie opuszczania przez nich tego obiektu lub terenu.
3. Organizator opracowuje i udostępnia osobom uczestniczącym w imprezie masowej regulamin obiektu (terenu) oraz regulamin imprezy masowej zawierający warunki uczestnictwa i zasady zachowania się osób na niej obecnych.
4. Organizator opracowuje instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, zakres niezbędnych elementów instrukcji, o której mowa w ust. 4, biorąc pod uwagę zapewnienie bezpieczeństwa imprezy masowej.

Art. 7. W przypadku organizacji imprezy masowej zakwalifikowanej jako impreza masowa podwyższonego ryzyka liczby udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynoszą nie mniej niż:
1) 300 – dla stadionu, innego obiektu niebędącego budynkiem lub terenu umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej;
2) 200 – dla hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej;
3) 200 – dla meczu piłki nożnej.

Art. 8. 1. Osoby uczestniczące w imprezie masowej są obowiązane zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób, a w szczególności przestrzegać postanowień regulaminu obiektu (terenu) i regulaminu imprezy masowej.
2. Zabrania się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez osoby w niej uczestniczące broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych, z zastrzeżeniem art. 8a.

Art. 8a. 1. Na imprezie masowej, z wyłączeniem imprezy masowej podwyższonego ryzyka, dozwolone są sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych zawierających nie więcej niż 3,5% alkoholu.
2. Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych mogą odbywać się wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.
3. Sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych mogą być prowadzone wyłącznie przez podmioty posiadające zezwolenie, o którym mowa w art. 181 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356).
4. Niedozwolona jest sprzedaż napojów alkoholowych w twardych opakowaniach, w szczególności wykonanych ze szkła, metalu lub tworzyw sztucznych, które wykorzystane niezgodnie z ich przeznaczeniem mogą stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego.
5. Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator dołącza informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe.

Art. 9. Organizator lub podmiot przez niego uprawniony podczas sprzedaży biletów wstępu na imprezę masową może zażądać od kupującego okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1.

Art. 10. Organizator masowej imprezy sportowej, innej niż wymieniona w rozdziale 3, może odmówić na nią wstępu i przebywania osobie, której dane znajdują się w bazie danych, o której mowa w art. 37 pkt 2, lub objętej zakazem klubowym lub zakazem zagranicznym.

Art. 11. 1. Organizator jest uprawniony do utrwalania przebiegu imprezy masowej, a w szczególności zachowania osób w niej uczestniczących, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
2. Materiały zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy masowej, mogące stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego albo postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowody mogące mieć znaczenie dla toczących się takich postępowań, organizator niezwłocznie przekazuje prokuratorowi rejonowemu właściwemu ze względu na miejsce przeprowadzonej imprezy masowej lub właściwemu terytorialnie komendantowi powiatowemu(miejskiemu, rejonowemu) Policji, w razie potrzeby z wnioskiem o wszczęcie postępowania karnego lub z wnioskiem o ukaranie, chyba że sam zawiadomi o przestępstwie albo wystąpi z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia.
3. Zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy masowej materiały, niezawierające dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego albo postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowodów mających znaczenie dla toczących się takich postępowań, organizator przechowuje po zakończeniu imprezy masowej przez okres co najmniej 60 dni, a następnie komisyjnie je niszczy.
4. Wojewoda w uzgodnieniu z komendantem wojewódzkim (Komendantem Stołecznym) Policji i z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej, oraz po zasięgnięciu opinii właściwego polskiego związku sportowego, sporządza wykaz stadionów, obiektów lub terenów, na których utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe. Umieszczenie w wykazie określonego stadionu, obiektu lub terenu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
5. Komendant wojewódzki (Komendant Stołeczny) Policji oraz komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej mogą złożyć do wojewody wniosek w sprawie umieszczenia stadionu, obiektu lub terenu w wykazie, o którym mowa w ust. 4, w przypadku sformułowania takiej konkluzji w opinii, o której mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2.
6. W decyzji, o której mowa w ust. 4, określa się w szczególności termin, od którego utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe.
7. Od decyzji, o której mowa w ust. 4, przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
8. Organizator imprezy masowej przeprowadzanej na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, oraz organizator imprezy masowej podwyższonego ryzyka utrwala przebieg tej imprezy, a w szczególności zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
9. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, sposób utrwalania przebiegu imprezy masowej, uwzględniając jej rodzaj, miejsca na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu i dźwięku oraz minimalne wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, umożliwiające wykorzystanie zarejestrowanego obrazu i dźwięku w postępowaniu dowodowym w stosunku do osób zakłócających porządek podczas imprezy masowej oraz imprez masowych podwyższonego ryzyka prowadzonych na stadionach, w obiektach i na terenach niewyszczególnionych w wykazie, o którym mowa w ust. 4, jak również sposób przechowywania materiałów, o których mowa w ust. 3, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia efektywnego rozpoznawania zagrożeń i identyfikowania sprawców zakłóceń porządku publicznego w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej.
10. Kontrolę przestrzegania warunków określonych w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 9, sprawuje wojewoda poprzez coroczne:
1) porównanie parametrów technicznych urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk zainstalowanych na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, z minimalnymi wymogami technicznymi określonymi w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 9;
2) sprawdzanie stanu technicznego urządzeń, o których mowa w pkt 1.
Art. 12. 1. Wojewoda może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na organizatora imprezy masowej organizowanej w miejscu nieobjętym wykazem, o którym mowa w art. 11 ust. 4, obowiązek jej utrwalania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
2. Przepisy art. 11 ust. 6–8 i 10 stosuje się odpowiednio.

 

Rozdział 3

Bezpieczeństwo meczu piłki nożnej

Art. 13. 1. Organizator meczu piłki nożnej zapewnia identyfikację osób uczestniczących w tej imprezie, niezależnie od obowiązków i wymogów, o których mowa w art. 6.
2. Obiekty wykorzystywane do organizacji meczów piłki nożnej wyposaża się w kompatybilne między sobą elektroniczne systemy, służące do: identyfikacji osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu i w czasie trwania meczu piłki nożnej, kontroli dostępu do określonych miejsc oraz weryfikacji informacji, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a–c.
2a. Niezależnie od systemów, o których mowa w ust. 2, tworzy się:
1) centralny system identyfikacji uczestników meczów piłki nożnej rozgrywanych w ramach ligi zawodowej;
2) centralny system identyfikacji uczestników meczów piłki nożnej rozgrywanych poza ramami ligi zawodowej.
2b. Administratorem danych zgromadzonych w systemie, o którym mowa:
1) w ust. 2a pkt 1 jest podmiot zarządzający rozgrywkami ligi zawodowej;
2) w ust. 2a pkt 2 jest właściwy związek sportowy.
2c. Kompatybilność oznacza, iż elektroniczne systemy, o których mowa w ust. 2, muszą być podłączone do systemów, o których mowa w ust. 2a, oraz działać na podstawie numeru identyfikacyjnego nadawanego przez administratora danych zgromadzonych w systemie, o którym mowa w ust. 2a pkt 1 lub pkt 2, po przekazaniu danych, o których mowa w ust. 4 pkt 1–3.
2d. Osobie uczestniczącej w meczu piłki nożnej nadaje się wyłącznie jeden numer identyfikacyjny ważny nie dłużej niż 5 lat od dnia wydania. Systemy, o których mowa w ust. 2a, zapewniają, że numery identyfikacyjne nadawane przez administratorów danych, o których mowa w ust. 2b, są zindywidualizowane i niepowtarzalne.
3. Wymagania techniczno-użytkowe systemów, o których mowa w ust. 2, przeznaczonych dla obiektów wykorzystywanych do prowadzenia rozgrywek meczów piłki nożnej w ramach ligi zawodowej oraz systemu, o którym mowa w ust. 2a pkt 1, określa podmiot zarządzający rozgrywkami ligi zawodowej w porozumieniu z właściwym związkiem sportowym.
3a. Wymagania techniczno-użytkowe systemów, o których mowa w ust. 2, przeznaczonych dla obiektów wykorzystywanych do prowadzenia rozgrywek meczów piłki nożnej poza ramami ligi zawodowej oraz systemu, o którym mowa w ust. 2a pkt 2, określa właściwy związek sportowy.
4. Zakres przetwarzanych danych identyfikujących osoby uczestniczące w meczu piłki nożnej obejmuje:
1) imię i nazwisko;
2) wizerunek twarzy;
3) numer PESEL, a w razie gdy nie został on nadany – rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4) numer identyfikacyjny;
5) informację o podmiocie, który wydał numer identyfikacyjny.
5. (uchylony).
6. Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator dołącza oświadczenie o spełnieniu wymogów, o których mowa w ust. 2.
7. Gromadzenie i przetwarzanie danych w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa osób uczestniczących w meczu piłki nożnej.
8. Zakres danych gromadzonych w systemie, o którym mowa w ust. 2a pkt 1, obejmuje:
1) dane określone w ust. 4,
2) dane, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a–c,
3) informacje o zastosowanych zakazach klubowych przekazane przez organizatorów imprez masowych – w zakresie, w jakim dane i informacje te dotyczą uczestników meczów piłki nożnej rozgrywanych w ramach ligi zawodowej.
9. Zakres danych gromadzonych w systemie, o którym mowa w ust. 2a pkt 2, obejmuje:
1) dane określone w ust. 4,
2) dane, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a–c,
3) informacje o zastosowanych zakazach klubowych przekazane przez organizatorów imprez masowych – w zakresie, w jakim dane i informacje te dotyczą uczestników meczów piłki nożnej.
10. Dane do systemów, o których mowa w ust. 2 i 2a, przekazują w zakresie swojej właściwości:
1) właściwy polski związek sportowy;
2) podmiot zarządzający rozgrywkami ligi zawodowej;
3) organizator meczu piłki nożnej;
4) Komendant Główny Policji;
5) podmiot uprawniony do dystrybucji biletów.
11. Podmioty przekazujące dane do systemów, o których mowa w ust. 2 i 2a, odpowiedzialne są za kompletność, aktualność oraz prawdziwość przekazywanych danych.
12. Dostęp do danych zgromadzonych w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, w zakresie swoich kompetencji, posiadają:
1) właściwy polski związek sportowy;
2) podmiot zarządzający rozgrywkami ligi zawodowej;
3) organizator meczu piłki nożnej;
4) podmiot uprawniony do dystrybucji biletów;
5) Policja, w zakresie weryfikacji poprawności informacji o osobach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 lit. a–c, oraz w związku z prowadzonym postępowaniem przygotowawczym lub czynnościami operacyjno-rozpoznawczymi.
13. Dane zgromadzone w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, przechowywane są nie dłużej niż przez okres 2 lat od dnia upływu ważności numeru identyfikacyjnego.
14. Dane zgromadzone w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, podlegają usunięciu, jeżeli:
1) zostały zgromadzone z naruszeniem ustawy;
2) okazały się niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe;
3) upłynął okres, o którym mowa w ust. 13.


Wyszukiwarka

Najnowsze wydanie

pfr 350px

Facebook

Wydanie specjalne

Patronaty

baner SPIN jesień 2025 

SecurityChess

Plakat CBRNE

1743181054141

 PROTEGA

granica 1

SECURITECH konf szkolPoradnik Ochrona1

Partnerzy

OB plForum Więziennictwa winieta