Szkolenia Miwi Urmet - systemy wideo/domofonowe oraz automatyka bramowa

Miwi Urmet szkolenia

Firma Miwi Urmet ruszyła z cyklem bezpłatnych szkoleń i webinarów. 11 marca we Wrocławiu i 2 kwietnia w Warszawie odbędą się szkolenia z zakresu systemów wideo/domofonowych oraz automatyki bramowej.

Liczba miejsc jest ograniczona, zatem warto zapisać się już dziś.

Więcej…

SPIN Extra 2025 - zapowiedź

SPIN EXTRA 2025

 

 

 

SPIN to tradycyjne wydarzenie branżowe adresowane do projektantów instalacji niskoprądowych, zainteresowanych technologią, chcących rozwijać swoje umiejętności oraz poszerzać wiedzę i kontakty w branży niskich prądów. Już od 22 lat projektanci spotykają się z Partnerami konferencji: producentami i dystrybutorami, aby współtworzyć wartościowe merytorycznie środowisko do konfrontacji spostrzeżeń na temat najnowszych technologii i rozwiązań branżowych.

Więcej…

Hanwha Ocean i GRUPA WB nawiązują współpracę w ramach programu Orka

Hanwha3 września br., w Kielcach, podczas XXXII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, globalny lider przemysłu stoczniowego i offshore z Korei Południowej Hanwha Ocean podpisała porozumienie o współpracy z polską GRUPĄ WB w celu zacieśnienia partnerstwa na potrzeby programu dotyczącego pozyskania nowych okrętów podwodnych Orka dla Marynarki Wojennej RP. Memorandum zostało podpisane przez Steve’a Jeonga, wiceprezesa Hanwha Ocean, oraz Adama Bartosiewicza, wiceprezesa GRUPY WB, i ma na celu ustanowienie kompleksowych ram w zakresie ustanowienia w Polsce zdolności serwisowania, napraw i przeglądu (MRO) nowych okrętów podwodnych, pozyskanych w ramach programu Orka.
Zawarcie przedmiotowej umowy to nie tylko nawiązanie współpracy w obszarze serwisowania i napraw okrętów podwodnych przez obie firmy, ale również krok w kierunku eksploracji kolejnych porozumień między ich partnerami przemysłowymi w projektach mających na celu transfer określonych zdolności MRO.

Więcej…

„NIE dla czadu" - informator MSW i PSP

teaser plakat v1Każdy sezon grzewczy, który średnio trwa w Polsce około 5-6 miesięcy (od października/listopada do końca marca) to tragiczny bilans ofiar tlenku węgla, nazywanego często „cichym zabójcą". W sezonie grzewczym 2013/2014 strażacy odnotowali ponad 3,8 tys. zdarzeń związanych z tlenkiem węgla, w których poszkodowanych zostało prawie 2,3 tys. osób. Jednak w ciągu ostatnich czterech lat liczba śmiertelnych ofiar zmalała niemal o połowę - ze 111 osób w sezonie grzewczym 2010/2011 do 61 osób w sezonie grzewczym 2013/2014. Zwykle najtragiczniejszy jest czas od grudnia do stycznia - w sezonie grzewczym 2012/2013 czad zabił w ciągu tych dwóch miesięcy 52 osoby, a w ubiegłym sezonie grzewczym 36 osób.

Więcej…
 
 

Na nowe taktyki ransomware - e-mail bombing i oszustwa przez Teams
Cyberbezpieczeństwo

Zespół analityków Sophos X-Ops odkrył nowe metody wykorzystywane przez cyberprzestępców do prowadzenia ataków ransomware – masowe zalewanie skrzynek poczty elektronicznej wiadomościami (tzw. email bombing) oraz oszustwa przez platformę Microsoft Teams. Jak wskazują eksperci Sophos, skuteczność tych metod wynika przede wszystkim z wykorzystania elementu chaosu. Celem jest kradzież da [ ... ]

Więcej
74% polskich firm doświadczyło cyberataku
Cyberbezpieczeństwo

Eksperci VECTO opublikowali właśnie siódmą edycję raportu VECTO: „Cyberbezpieczeństwo w polskich firmach 2024”. To coroczna, szczegółowa analiza świadomości zagrożeń i stosowanych prze [ ... ]

Fortinet zwiększa bezpieczeństwo i wydajność aplik...
Fortinet zwiększa bezpieczeństwo i wydajność aplikacji internetowych dzięki nowej, ujednoliconej platformieCyberbezpieczeństwo

Fortinet zaprezentował nową chmurową platformę FortiAppSec Cloud, która w jednym produkcie integruje kluczowe narzędzia do zarządzania ochroną aplikacji internetowych i ich wydajnością. Plat [ ... ]

Rok 2025 pod znakiem zagrożeń: zatory płatnicze, b...
Cyberbezpieczeństwo

Polskie firmy wykazują wyjątkową zdolność do adaptacji i innowacyjność. A ta w 2025 roku może być dla nich głównym motorem wzrostu. Gospodarka jest jednak nieprzewidywalna i w każdej chwil [ ... ]

ActiveProtect - aby uprościć ochronę danych biznes...
ActiveProtect - aby uprościć ochronę danych biznesowychCyberbezpieczeństwo

Synology ogłosiła ogólną dostępność ActiveProtect, nowej linii urządzeń do ochrony danych, które integrują oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych dla przedsiębiorstw, serwer i repozy [ ... ]

Energy Security Congress
Energy Security CongressRelacje

16 stycznia 2025 r. w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbył się Energy Security Congress. Morze Bałtyckie to nie tylko okno na świat dla dostaw ropy naftowej i gazu do Polski, ale również miejsce gdzie mają stanąć potężne farmy wiatrowe, które zasilą polską gospodarkę w gigawaty zielonej energii. Na dnie Bałtyku położone są również kable HVDC, którymi płynie energi [ ... ]

Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więz...
Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więziennictwo” w LublinieRelacje

W dniach 14–15 listopada 2024 roku w Lublinie odbyła się Konferencja i Targi #Więziennictwo, które zgromadziły przedstawicieli branży penitencjarnej, ekspertów oraz producentów nowoczesnyc [ ... ]

Relacja z Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych System...
Relacje

W Jachrance, 10–11 października 2024 roku, odbyła się kolejna, XI edycja Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego – Schrack Seconet i Partnerzy. Organizatorzy  [ ... ]

MSPO 2024 – największe w historii!
Relacje

MSPO 2024 – największe w historii! Cztery dni Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO okazały się intensywnym czasem dla światowej branży obronnej. Biznesowe wydarzenie w Targach  [ ... ]

32.edycja salonu MSPO: Centrum Współpracy Obronnej...
Relacje

Tradycyjnie we wrześniu Targi Kielce zmieniają się w miejsce spotkań najważniejszych przedstawicieli przemysłu obronnego na świecie. MSPO każdego roku wpisuje się w globalną sytuację geop [ ... ]

DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna trwać cały rok
DODO to przypomnienie, że ochrona danych powinna trwać cały rokPrawo

Zbliża się Dzień Ochrony Danych Osobowych. W Polsce obchodzony będzie w tle styczniowego cyberataku, w wyniku którego przestępcy uzyskali dostęp do danych obywateli. Należy spodziewać się, że w kolejnych latach tego typu ataki ransomware na przedsiębiorstwa w kraju będą się nasilać. Wraz z rozwojem branży e-commerce czy postępującą digitalizacją sektora publicznego i wzrostem  [ ... ]

Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony...
Rekordowa kwota kar dla firm za naruszenie ochrony danych osobowychPrawo

28 stycznia obchodziliśmy Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Niestety nie możemy mieć powodów do radości, ponieważ Polska zajmuje trzecie miejsce spośród 31 europejskich państw pod w [ ... ]

Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmia...
Mniej kradzieży w sklepach – wykrywalność czy zmiana przepisów?Prawo

Rok 2024 przyniósł zmianę w statystykach związanych z kradzieżami w sklepach. Z danych policyjnych wynika, że liczba tych zdarzeń w ubiegłym roku spadła do 30 130 w porównaniu do 40 115 w ro [ ... ]

Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!...
Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!Prawo

Jeszcze przed świętami weszły w życie pierwsze zmiany z rozporządzenia o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. Przepisy, opracowane przez MSWiA we współ [ ... ]

Nowy system ochrony ludności i obrony cywilnej
Prawo

– To jeden z najważniejszych projektów legislacyjnych ostatnich lat wspólnie prowadzonych przez ministra obrony oraz ministra spraw wewnętrznych i administracji. Liczymy, że prezydent w najbli [ ... ]

Jak skalować infrastrukturę bezpieczeństwa technicznego z wykorzystaniem chmury
Realizacje

Duże organizacje z wieloma lokalizacjami w miarę swojego rozwoju, stają przed wyzwaniami związanymi z zarządzaniem złożonymi infrastrukturami. Rozwiązania PSaaS (Physical-security-as-a-Service) w chmurze lub chmurze hybrydowej oferują tym organizacjom korzystne sposoby na zarządzanie rozwojem oraz zmieniającymi się wymaganiami dotyczącymi zabezpieczeń. 

Więcej
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych...
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych informacjiRealizacje

Prowadzisz firmę lub dbasz w przedsiębiorstwie o obieg dokumentów? Bezpieczeństwo danych jest w tym kontekście bardzo istotne. Zapewnienie bezpieczeństwa poufnych informacji w dobie cyfrowego ob [ ... ]

Funkcjonariusze w systemie wielozmianowym. Problem...
Realizacje

Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w Ustawie o Służbie Więziennej z dnia 9 kwietnia 2013 roku, funkcjonariusze w/w formacji pełnią służbę w dwóch systemach zmianowości – jednozmianowym ora [ ... ]

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez ...
Realizacje

Już 1 na 3 Polaków załatwia sprawy urzędowe przez internet – wyzwanie, które wymaga zaawansowanych rozwiązań IT Wojciech Wrona, Dyrektor Sektora Publicznego, Red Hat

Case Study: Skalowalny system kontroli dostępu w b...
Realizacje

Carbon Tower — to jedna z ostatnich inwestycji grupy Cavatina zrealizowanych we Wrocławskim Parku Przemysłowym. Ten niebanalny budynek wyróżnia się z otoczenia swoją architekturą. Wyrast [ ... ]

W jaki sposób pandemia wpłynęła najbardziej na sektor BHP?

Warto powiedzieć o dwóch głównych efektach wpływu COVID-19 na sektor BHP. Jednym pozytywnym, drugim negatywnym. Pierwszym jest zwiększenie świadomości pracodawców i pracowników w zakresie ochrony osobistej oraz wiedzy o środkach i produktach, których częściej obecnie używamy. Lepsza wiedza i świadomość to w pewnym stopniu efekt zmiany przepisów, a najbardziej wprowadzenia obowiązku udostępniania płynów dezynfekujących w zakładzie pracy, zapewnienia dostępu do rękawiczek jednorazowych, konieczność zasłaniania twarzy. Dzięki temu wiele osób uświadomiło sobie, że maska i półmaska powinny posiadać określone normy oraz znalazło odpowiedzi na kluczowe pytania: jakie zadanie spełnia rękawiczka, a przed czym chroni dezynfekcja. Pozytywnym następstwem pandemii jest to, że o ochronie pracowników mówi się głośnio i często, a co najważniejsze – kładzie się na nią większy nacisk.

Drugi – negatywny – bardzo wyraźny efekt to niestabilność dostaw i cen. Wiosną występowały problemy z dostawą wielu produktów z Chin, w tym tzw. covidowych, które wcześniej były łatwo dostępne. Jeden z naszych klientów musiał zamknąć firmę, ale nie z powodu wirusa. Przyczyną był brak dostaw części używanych w produkcji.

 Czy branża wciąż zmaga się z tym problemem?

Nie, dostępność produktów jest teraz dużo większa. Nie zdarzają się już sytuacje związane z zablokowaniem dostaw
z Chin lub zamykaniem z dnia na dzień granic z Niemcami, gdzie są magazyny tranzytowe. Takie sytuacje występowały wiosną. Były bardzo kłopotliwe dla wielu podmiotów działających na rynku. Obecnie dostawy są w miarę płynne, aczkolwiek ich czas wydłużył się ze względu na wzrost zapotrzebowania.

Istnieje jednakże nowe wyzwanie. Mianowicie poruszanie się w nazbyt rozbudowanej sieci dostawców. Pojawiło się wiele nowych firm, dlatego bardzo ważna jest weryfikacja dostawców pod względem wiarygodności i rzetelności. Przed wprowadzeniem towaru na rynek trzeba sprawdzać m.in. to, czy dana firma figuruje w rejestrze UE.

Zapewnienie ciągłości dostaw to nadal największe wyzwanie od momentu wybuchu pandemii?

Tak. Wyzwaniem jest zapewnienie stałości dostaw i ich jakości. W czasie pandemii takie powszechne w BHP produkty, służące do ochrony dróg oddechowych, oczu, stóp, twarzy, zyskały miano covidowych. To pociągnęło za sobą wzrost zapotrzebowania, zarówno u stałych klientów, jak i u nowych. Wzrosła liczba i jakość zamówień. Trzeba zrealizować je wszystkie i zabezpieczyć te firmy przed brakiem towarów.

Należy przy tym podkreślić, że mówimy o towarach zgodnych z wymaganiami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego. Normy są odgórnie określone dla wszystkich środków ochrony osobistej, w tym: rękawic, masek, półmasek, fartuchów, kombinezonów. Dla klientów najważniejsza jest jakość tych produktów, ich zgodność z normami. Tego musimy pilnować. Jest to duże wyzwanie w obliczu nagromadzenia na rynku firm, które rozpoczęły samodzielną produkcję i sprzedaż środków ochronnych lub ich import z Chin. Dlatego pracodawcy jeszcze bardziej potrzebują pomocy w znalezieniu właściwego dostawcy. Cała branża stoi przed wyzwaniem czujności w weryfikacji towarów niespełniających określonych parametrów tak, aby w powszechnym obrocie dopuszczone były towary z pewnego źródła i spełniające podstawowe normy bezpieczeństwa. Przy tak dużym rozproszeniu rynku i namnożeniu grona dostawców środków na polski rynek trafiły towary niezgodne z unijnymi normami i prawem. Do takich wydarzeń nie można dopuszczać.

Jakie najważniejsze zadanie mają do wykonania pracodawcy w czasie pandemii?

Kluczowym zadaniem jest organizacja miejsca pracy tak, aby minimalizować ryzyko zakażania wirusem. Najskuteczniejsze metody realizacji tego zadania to: zapewnianie dezynfekcji, budowanie świadomości u pracowników w zakresie przestrzegania zasad bezpieczeństwa – tzw. DDMA+W (dystans, dezynfekcja, maseczki, aplikacja STOP COVID - ProteGO Safe + wietrzenie pomieszczeń) oraz egzekwowanie stosowania środków ochrony osobistej. Niestety, części pracodawców wciąż brakuje konsekwencji lub determinacji w działaniu w tym kierunku. A zaniedbania mogą skutkować zamknięciem zakładu z powodu wykrycia ogniska koronawirusa.

Jak pracodawcom może pomóc outsourcing BHP, szczególnie z weryfikacją dostawców?

Outsourcing to jeden z wielu sposobów, na pewno godny polecenia. W tym przypadku wchodzimy w kompetencje odpowiedniego rozpoznawania i badania dokumentów dołączonych do produktu. Każdy produkt BHP wprowadzony na rynek polski, zgodnie z prawem UE, musi posiadać oznaczenie informujące o zakresie ochrony pracownika. Produkty wyższych kategorii, do których zaliczają się nawet klasyczne maski noszone na ulicach, muszą mieć dołączoną deklarację producenta o wykonaniu badań potwierdzających spełnianie określonych norm. Tylko dzięki takim środkom ochrony osobistej możemy zapewnić bezpieczeństwo pracowników.

Jakie korzyści przynosi outsourcing w tym obszarze?

Powierzając BHP firmie outsourcingowej, pracodawca może w pełni skoncentrować się na najważniejszych kwestiach operacyjnych swojej działalności, podczas gdy my bierzemy pełną odpowiedzialność za całą logistykę i procesy związane z zarządzaniem obszarem BHP. Taki sposób zabezpiecza wszystkich pracowników konkretnej firmy. To zasadnicza różnica pomiędzy korzystaniem z outsourcingu a standardową sprzedażą samych towarów. Korzyści wynikają także z tego, że współpraca pomiędzy partnerami oparta jest na platformie elektronicznej, która pozwala efektywnie zarządzać zamówieniami i monitorować koszty z nimi związane. Mówimy tu o wymiernych korzyściach. Już po pierwszym roku współpracy możliwe jest osiągnięcie oszczędności na poziomie do minus 20% kosztów ponoszonych w roku poprzedzającym współpracę.

 Wspominał Pan na początku o rosnącej wiedzy na temat produktów. Możemy podać jakiś przykład?

Oczywiście, niech będą maseczki, których noszenie jest teraz w wielu miejscach koniecznie. Przed epidemią nasi klienci bazowali z reguły na jednym typie maski – chociażby przeciwpyłowej P3. Teraz do ochrony dróg oddechowych używają też innych modeli: P1, P2, P3, z zaworem, bez zaworu itd. Były one znane przez specjalistów w dziedzinie BHP, a teraz wiedza o nich stała się powszechna.

Niestety na ulicach widać, że wiele osób nosi samodzielnie wykonane maseczki wielorazowego użytku, które są, delikatnie mówiąc, w nie najlepszym stanie, a zaniedbane przynoszą więcej szkody niż pożytku. Wiele osób zapomina, że maseczki powinny być prane w temperaturze powyżej 60 stopni, prasowane gorącym żelazkiem, wymieniane co jakiś czas. Najprostszym i najlepszym wyborem są maseczki jednorazowe, spełniające normy określone przez Ministerstwo Zdrowia i sanepid, czyli z normą EN 14683 dla masek i EN 149 dla półmasek. Takie normy powinny być wydrukowane na opakowaniu lub na wyrobie. Wtedy mamy pewność odpowiedniej jakości produktu.

Pin It