SPIN Extra 2025 - zapowiedź

SPIN EXTRA 2025

 

 

 

SPIN to tradycyjne wydarzenie branżowe adresowane do projektantów instalacji niskoprądowych, zainteresowanych technologią, chcących rozwijać swoje umiejętności oraz poszerzać wiedzę i kontakty w branży niskich prądów. Już od 22 lat projektanci spotykają się z Partnerami konferencji: producentami i dystrybutorami, aby współtworzyć wartościowe merytorycznie środowisko do konfrontacji spostrzeżeń na temat najnowszych technologii i rozwiązań branżowych.

Więcej…

Hanwha Ocean i GRUPA WB nawiązują współpracę w ramach programu Orka

Hanwha3 września br., w Kielcach, podczas XXXII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, globalny lider przemysłu stoczniowego i offshore z Korei Południowej Hanwha Ocean podpisała porozumienie o współpracy z polską GRUPĄ WB w celu zacieśnienia partnerstwa na potrzeby programu dotyczącego pozyskania nowych okrętów podwodnych Orka dla Marynarki Wojennej RP. Memorandum zostało podpisane przez Steve’a Jeonga, wiceprezesa Hanwha Ocean, oraz Adama Bartosiewicza, wiceprezesa GRUPY WB, i ma na celu ustanowienie kompleksowych ram w zakresie ustanowienia w Polsce zdolności serwisowania, napraw i przeglądu (MRO) nowych okrętów podwodnych, pozyskanych w ramach programu Orka.
Zawarcie przedmiotowej umowy to nie tylko nawiązanie współpracy w obszarze serwisowania i napraw okrętów podwodnych przez obie firmy, ale również krok w kierunku eksploracji kolejnych porozumień między ich partnerami przemysłowymi w projektach mających na celu transfer określonych zdolności MRO.

Więcej…

„NIE dla czadu" - informator MSW i PSP

teaser plakat v1Każdy sezon grzewczy, który średnio trwa w Polsce około 5-6 miesięcy (od października/listopada do końca marca) to tragiczny bilans ofiar tlenku węgla, nazywanego często „cichym zabójcą". W sezonie grzewczym 2013/2014 strażacy odnotowali ponad 3,8 tys. zdarzeń związanych z tlenkiem węgla, w których poszkodowanych zostało prawie 2,3 tys. osób. Jednak w ciągu ostatnich czterech lat liczba śmiertelnych ofiar zmalała niemal o połowę - ze 111 osób w sezonie grzewczym 2010/2011 do 61 osób w sezonie grzewczym 2013/2014. Zwykle najtragiczniejszy jest czas od grudnia do stycznia - w sezonie grzewczym 2012/2013 czad zabił w ciągu tych dwóch miesięcy 52 osoby, a w ubiegłym sezonie grzewczym 36 osób.

Więcej…
 
 

Trzy zwierzęta
SKD

Potężna, stalowa, przypominająca wrota, brama wejściowa, która otwiera się tylko dla wybranych. Nie ma tu miejsca na baśniowe błyskotki, żadne złoto, żadne kosztowności. Żaden zły król nie ukrył tu swojego skarbu, żadna księżniczka nie czeka za nimi na wybawienie. W tej historii nie zjawi się rycerz na białym koniu, grający na gitarze pod oknem. Tutaj jest dużo betonu, stali [ ... ]

Więcej
Problematyka sieciowania central alarmowych Galaxy...
Problematyka sieciowania central alarmowych Galaxy DimensionSSWIN

Na załączonym rys. 2: GALAXY NO-04 – sieciowanie central GD w prosty sposób zobrazowana została schematyka budowy sieci czterech central wraz z przeniesieniem klawiatury systemowej, np.: CP037,  [ ... ]

Green coding w ochronie środowiska
Green coding w ochronie środowiskaZasilanie

ChatGPT obsługuje średnio 200 milionów zapytań dziennie. Zużywa do tego tyle energii, ile 17 000 amerykańskich gospodarstw domowych w ciągu jednej doby . W obliczu rosnącego zapotrzebowania na [ ... ]

blueEvo. Ewolucja inspirowana tradycją. Nowy, ele...
 blueEvo. Ewolucja inspirowana tradycją. Nowy, elektroniczny system kontroli dostępu WinkhausSKD

Elektroniczne systemy kontroli dostępu są stosowane i wymagane w wielu sektorach gospodarki – instytucjach rządowych, fabrykach, obiektach infrastruktury krytycznej – i wciąż ewoluują wraz [ ... ]

Integracja systemu kontroli dostępu RACS 5 z kamer...
Integracja systemu kontroli dostępu RACS 5 z kamerami LPR MOBOTIXIntegracja

MOBOTIX to uznany producent zaawansowanych systemów monitoringu wizyjnego, specjalizujący się w kamerach IP i innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie bezpieczeństwa. Od 2016 roku firma stała  [ ... ]

Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więziennictwo” w Lublinie
Operator telekomunikacyjny Galena na targach „Więziennictwo” w LublinieRelacje

W dniach 14–15 listopada 2024 roku w Lublinie odbyła się Konferencja i Targi #Więziennictwo, które zgromadziły przedstawicieli branży penitencjarnej, ekspertów oraz producentów nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Podczas wydarzenia, jako operator telekomunikacyjny mieliśmy okazję zaprezentować innowacyjne urządzenia, które zaprojektowaliśmy z myślą o funkcjonalności ora [ ... ]

Relacja z Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych System...
Relacje

W Jachrance, 10–11 października 2024 roku, odbyła się kolejna, XI edycja Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego – Schrack Seconet i Partnerzy. Organizatorzy  [ ... ]

MSPO 2024 – największe w historii!
Relacje

MSPO 2024 – największe w historii! Cztery dni Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO okazały się intensywnym czasem dla światowej branży obronnej. Biznesowe wydarzenie w Targach  [ ... ]

32.edycja salonu MSPO: Centrum Współpracy Obronnej...
Relacje

Tradycyjnie we wrześniu Targi Kielce zmieniają się w miejsce spotkań najważniejszych przedstawicieli przemysłu obronnego na świecie. MSPO każdego roku wpisuje się w globalną sytuację geop [ ... ]

MSPO 2023 – największe w historii!
Relacje

MSPO 2023 – największe w historii! Obok sprzętów pancernych w Targach Kielce tradycyjnie pojawi się imponujący zestaw śmigłowców. Już zapowiedziano przylot do Kielc: szkolnego Robinson R [ ... ]

Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!
Czujki dymu i tlenku węgla mogą uratować życie!Prawo

Jeszcze przed świętami weszły w życie pierwsze zmiany z rozporządzenia o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. Przepisy, opracowane przez MSWiA we współpracy z Komendą Główną Państwowej Straży Pożarnej, mają na celu zminimalizowanie liczby ofiar pożarów i zatruć tlenkiem węgla. - To rozporządzenie bierze się z naszej niezgody na to, ile [ ... ]

Nowy system ochrony ludności i obrony cywilnej
Prawo

– To jeden z najważniejszych projektów legislacyjnych ostatnich lat wspólnie prowadzonych przez ministra obrony oraz ministra spraw wewnętrznych i administracji. Liczymy, że prezydent w najbli [ ... ]

Terror(yzm) w „puszce”
Prawo

Jednym z zadań instytucji więzienia na całym świecie jest izolowanie od społeczeństwa sprawców groźnych przestępstw. Nie bez znaczenia pozostaje kategoria wykrytego i osądzonego czynu, ponie [ ... ]

Dane osobowe – niebezpieczeństwo tkwi w Internecie...
Prawo

Dane osobowe – niebezpieczeństwo tkwi w Internecie Ponad 50 proc. Polaków obawia się wycieku danych osobowych poza przechowującą je firmę bądź instytucję. Największe zagrożenie dla ich [ ... ]

Planowane zmiany w przepisach prawa dotyczących in...
Prawo

W styczniu 2020 roku do Sejmu skierowany został rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz niektórych innych ustaw1. Inicjatorem proponowanych zmian i zarazem ich wniosk [ ... ]

Jak skalować infrastrukturę bezpieczeństwa technicznego z wykorzystaniem chmury
Realizacje

Duże organizacje z wieloma lokalizacjami w miarę swojego rozwoju, stają przed wyzwaniami związanymi z zarządzaniem złożonymi infrastrukturami. Rozwiązania PSaaS (Physical-security-as-a-Service) w chmurze lub chmurze hybrydowej oferują tym organizacjom korzystne sposoby na zarządzanie rozwojem oraz zmieniającymi się wymaganiami dotyczącymi zabezpieczeń. 

Więcej
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych...
Cyfrowy obieg dokumentów a bezpieczeństwo poufnych informacjiRealizacje

Prowadzisz firmę lub dbasz w przedsiębiorstwie o obieg dokumentów? Bezpieczeństwo danych jest w tym kontekście bardzo istotne. Zapewnienie bezpieczeństwa poufnych informacji w dobie cyfrowego ob [ ... ]

Depozytory kluczy i innych przedmiotów
Realizacje

Do szeroko rozumianego pojęcia bezpieczeństwa oprócz różnego rodzaju systemów alarmowych czy monitoringu należą także depozytory kluczy. Są to urządzenia czysto mechaniczne bądź, jak przy [ ... ]

Nowości w systemach alarmowych
Realizacje

Jak mówią policyjne statystyki liczba włamań do domów, mieszkań, biur czy innych obiektów zmalała w ciągu ostatnich 20 lat o przeszło 80% a ponadto zwiększył się też stopień wykrywalno [ ... ]

Projekt szkolenia specjalistycznego w służbie więz...
Realizacje

Wstęp

W celu zapewnienia bezpieczeństwa osadzonych, a więc realizacji jednej z misji więziennictwa jaką jest ochrona osób pozbawionych wolności, od roku 2009 r. wprowadzono stały monitoring za [ ... ]

21Kontrola dostępu w budynkach użyteczności publicznej

Budynki użyteczności publicznej muszą spełniać określone wymogi techniczne, które mają na celu zapewnienie bezpiecznego i wygodnego korzystania wszystkim użytkownikom. Wymagają szczególnej dbałości o bezpieczeństwo, włącznie z monitorowaniem ruchu personelu, pracowników, gości, innymi słowy – użytkowników systemowych kluczy mechanicznych czy bardziej zaawansowanych technologicznie: kluczy elektronicznych, kart zbliżeniowych, breloków. Ważne jest, by skutecznie eliminować przypadki wejść do stref chronionych przez osoby nieupoważnione. I, by odbywało się to jak najmniejszym kosztem. Rozwiązaniem jest elektroniczny system kontroli dostępu – blueSmart.

blueSmart łączy w sobie zalety systemów offline i online. Nośnikiem informacji jest tu elektroniczny klucz użytkownika z wbudowanym chipem, który aktywowany jest w czytniku na podstawie uprawnień dostępowych, nadanych przez administratora systemu w komputerze centralnym. Uprawnienia te mogą być nadawane bezterminowo lub czasowo, ich zakres ogranicza tylko struktura pomieszczeń. Zagubiony klucz można łatwo wyeliminować z systemu bez konieczności wymiany wkładek w drzwiach – wystarczy kilka kliknięć w oprogramowaniu sterującym. Wkładka elektroniczna zapisuje historię 2000 ostatnich zdarzeń, co umożliwia administratorowi systemu odtworzenie obecności poszczególnych osób w danym pomieszczeniu, a także prób użycia nieautoryzowanego klucza.

22Brak okablowania i łatwość montażu sprawia, że system blueSmart doskonale sprawdza się zarówno w nowoczesnej architekturze jak i budynkach historycznych, a także na każdym etapie modernizacji i remontów. Wkładki elektroniczne Winkhaus posiadają najwyższą 6 klasę zabezpieczenia potwierdzoną certyfikatem Instytutu Mechaniki Precyzyjnej.

Master key a system elektroniczny – różnice

W wielu obiektach użyteczności publicznej jak hotele, biurowce, szpitale działają mechaniczne systemy master key. Czy jednak te sprawdzają się w każdej sytuacji? Zapewniają stały i zhierarchizowany dostęp do pomieszczeń oraz komfort otwierania jednym kluczem wszystkich polegających danemu użytkownikowi pomieszczeń. Jednak gdy w grę wchodzą częste zmiany organizacyjne lub konieczna jest szybka reakcja na zagubienie klucza, słabości systemu master key widać jak na dłoni.

Różnice zaczynają się już od samego sposobu zarządzania systemami – w elektronicznym odbywa się to z poziomu oprogramowania, którą to czynność wykonać może administrator budynku po odpowiednim przeszkoleniu, a w mechanicznym – tylko wyspecjalizowany serwis techniczny. Zmiana uprawnień lub ich nadawanie w systemie elektronicznym możliwe jest w dowolnym momencie, w oparciu o oprogramowanie, zaś w mechanicznym – wprowadzanie zmian wymaga wymiany klucza lub wkładki, a nadawanie uprawnień możliwe jest tylko na etapie planowania i produkcji systemu. Zaletami systemów elektronicznych są także możliwość planowania ustawień czasowych dostępów i terminów ważności kluczy, blokowanie i odblokowywanie zaginionych kluczy oraz ewidencja wejść i wyjść wraz z pełną historią zdarzeń. Elektroniczny system dostępowy można obsługiwać bogatym zestawem identyfikatorów – może to być klucz elektroniczny, karty magnetyczne, karty zbliżeniowe RFID, breloki, opaski magnetyczne, a nawet naklejki zbliżeniowe. System ten doskonale integruje się także z innymi, począwszy od tych związanych z inteligentnym zarządzaniem budynkiem, przez systemy rejestracji czasu pracy, po obsługę wind, szlabanów, bramek obrotowych, na zamknięciach szafek basenowych, gablot z lekami i kontenerów biurowych kończąc.23

Elektroniczna klamka w systemie blueSmart – gdzie i jak ją zamontować? Użytkownicy elektronicznego systemu kontroli dostępu blueSmart, obok standardowych jego komponentów: wkładek elektronicznych, kluczy z chipami, czytników, mogą zaopatrzyć drzwi wewnętrzne w bezprzewodową, elektroniczną klamkę ETB-IM. Ta jest idealnym rozwiązaniem do drzwi w hotelach, biurach, urzędach i wszędzie tam, gdzie uzasadnienie ma montaż drzwi na kartę zbliżeniową lub kod. Klamka może być stosowana do drzwi wewnętrznych każdego typu, wyposażonych w zamek wpuszczany, z funkcją zapadki lub samoryglującym zamkiem automatycznym. Jej komponenty fabrycznie są częściowo zmontowane, by ułatwić instalację. Montaż nie wymaga dodatkowego okablowania i urządzeń zasilających, nie narusza struktury drzwi, odbywa się bez frezowania skrzydła. Równie szybko, za pomocą standardowego narzędzia, można przeprowadzić zmianę kierunku klamki oraz wymianę baterii.

Klamkę elektroniczną w systemie kontroli dostępu blueSmart można w prosty sposób instalować nawet w już działających systemach dostępowych. Dodanie klamki elektronicznej pozwala rozbudować istniejący system dostępowy lub stworzyć nowy.

Jak działa elektroniczna klamka systemu blueSmart?

Komunikacja z klamką jest realizowana szybko i bezdotykowo przy użyciu uprawnionych breloków, kart identyfikacyjnych RFID i kluczy blueSmart. Kontrolowana jednostronnie klamka ma funkcję otwierania pojedynczego bądź stałego (ustawienie ręczne lub automatyczne), dzięki czemu administrator może elastycznie organizować dostępy.

Klamka działa podobnie jak klasyczny szyld drzwiowy, czyli działa nie na rygiel zamka, a na jego język. Jeśli jest ustawiona w tryb ręczny, wymagana jest najpierw autoryzacja kluczem, kartą RFID lub brelokiem. Aby wejść do pomieszczenia, po przyłożeniu do klamki identyfikatora, następuje zasprzęglenie zamka, trzpień przenosi napęd na język zamka i w ciągu kilku sekund użytkownik powinien nacisnąć uchwyt klamki, by otworzyć drzwi. By wyjść z pomieszczenia, wystarczy tylko nacisnąć klamkę zamontowaną po wewnętrznej stronie drzwi. Jeśli zaś klamka ustawiona jest na automatyczny tryb biurowy, wejścia i wyjścia nie muszą być autoryzowane przy każdym użyciu. To komfortowa funkcja w biurach, gdzie każdorazowa autoryzacja jest niepotrzebna. Klamka elektroniczna blueSmart posiada wewnętrzny zegar z kalendarzem. Można więc elastycznie programować ramy czasowe, w których klamka będzie spełniała nadaną przez administratora funkcję. Klamka zatem może być aktywna od 8:00 do 16:00, czyli w godzinach urzędowania biura, a poza tym czasem będzie wymagała autoryzacji uprawnionym identfikatorem.24

Rodzaje elektronicznych klamek blueSmart

W ofercie Winkhaus jest pięć wersji klamek do drzwi standardowych, z których trzy warianty są również dopuszczone do stosowania w drzwiach ewakuacyjnych. Te ostatnie zapobiegają niebezpieczeństwu zaczepienia rękawem o uchwyt klamki. Elektroniczna klamka drzwiowa blueSmart jest wyposażona w dyskretny, wysokiej jakości szyld z tworzywa sztucznego z pokrywą tworzywową lub metalową. Jest on nie tylko bardzo wytrzymały, ale także odporny na promieniowanie UV i inne wpływy zewnętrzne. Szyld jest dostępny w 2 kolorach – czarnym i białym, a klamka – w 5 wersjach o różnym kształcie.

Koszty instalacji i eksploatacji elektronicznej klamki blueSmart

Instalacja klamki ETB-IM redukuje znacząco koszty startowe – jej instalacja może być niezależna od wkładki drzwiowej lub stanowić jej uzupełnienie. Montowana samodzielnie pełni rolę standardowego szyldu z funkcją zamykania (pamiętać należy, że klamka nie ma możliwości ryglowania drzwi ryglem, a tylko język zamka przytrzymuje skrzydło w ościeżnicy). Jej koszt eksploatacyjny redukuje się do wymiany baterii. Klamka elektroniczna blueSmart zapamiętuje do 2000 zdarzeń. To czterokrotnie więcej, niż standardowe opcje na rynku – te mogą zapisać ich tylko 500.

Zalety elektronicznej klamki blueSmart – podsumowanie

  • błyskawiczny montaż – bez wiercenia, okablowania, bez zarysowań na skrzydle drzwi
  • prosty sposób na dodanie kontroli dostępu do zamka mechanicznego, bez potrzeby wiercenia i wymiany drzwi na nowe
  • komfortowe użytkowanie – wygodna, zabezpieczona przed przekręceniem
  • wytrzymała, przeznaczona do miejsc o dużym natężeniu ruchu
  • prosta konserwacja i niskie zużycie energii – łatwa wymiana baterii za pomocą standardowych narzędzi
  • skuteczna ochrona – elastyczne nadawanie i zmiana uprawnień dostępowych
  • 25intuicyjna obsługa – oznakowany obszar czytnika, sygnalizacja optyczna i akustyczna
  • możliwość stosowania w drzwiach drewnianych, stalowych i z PVC; do różnych grubości drzwi i różnych zamków
  • dostępny jest także wariant do drzwi ewakuacyjnych zgodnych z normą EN 179
  • minimalistyczny,
  • nowoczesny design.
Pin It